Jak sklepy internetowe powinny budować wizerunek i zaufanie

Zakupy w Internecie robimy coraz częściej. Po tym, jak już zdecydujemy się kupić online pierwszy raz i jesteśmy zadowoleni z zakupu, bez większego zawahania się kupujemy, szczególnie u tego samego sprzedającego ponownie. Na tym właśnie polega lojalność klienta, która jest niezwykle cenna, szczególnie współcześnie.

Sukces, jaki osiągają najlepsze na rynku sklepy internetowe, wymaga naprawdę sporego wysiłku, nakładu pracy, od samego początku , czyli od rozpoczęcia działalności (do tego dojdą oczywiście jeszcze przygotowania do założenia działalności). Sklep musi zapewnić internautów nie tylko o tym, że produkty są warte zainteresowania, a ceny atrakcyjne proporcjonalnie do jakości produktów, a również o tym, że zakupy robione właśnie w nim są bezpieczne. Bowiem w Internecie ludzie starają się być dziś ostrożni, więc gdy znajdą sprzedającego, który jest uczciwy, z pewnością do niego wrócą, a może nawet więcej – polecą go znajomym.

Po pierwsze, aby sklepy internetowe uznane były za profesjonalne i prawdomówne, muszą być profesjonalnie przygotowane do działalności. Nie może zdarzyć się tak, że otwieramy sklep, a on nie do końca poprawnie działa, jest pełen błędów. Musimy przygotować się na otwarcie witryny i przetestować oprogramowanie, które kupiliśmy (lub które zleciliśmy do stworzenia), aby klienci nie mieli problemów np. przy dodawaniu produktu do koszyka. Klient, który napotyka na trudności przy pierwszej wizycie w sklepie, w większości przypadków, opuści witrynę w poszukiwaniu innej. Naprawdę problemy w działaniu sklepu mogą odstraszyć naszych pierwszych klientów, a tak zaczynać na pewno nie chcemy.

Ponadto, zaufanie wynika z wcześniej wspomnianej uczciwości, a także z jawności wszystkich informacji. Musimy zatem w widocznym miejscu zamieścić regulamin sklepu, zgodny z aktualnie obowiązującymi przepisami. Musimy także zamieścić w strategicznym punkcie strony informacje o firmie, wraz z adresem i numerem kontaktowym, powinien na stronie znaleźć się NIP, REGON, itp. Dzięki temu, że ludzie zobaczą, że nie boimy się tego, że klienci będą się z nami kontaktować, a także łatwo nas „namierzą”, sprawdzając przykładowo w internetowym rejestrze firm (KRS) prawdziwość naszych danych.

Oczywiście postępowanie sklepu internetowego względem klientów to kolejna rzecz, która wpływa na jego wizerunek. Zarówno czas odpowiedzi na zadawane przez klientów zapytania oraz czas obsługi zamówień decydować będą o późniejszych ocenach, jakie sklep otrzyma od klientów. Ważne są również takie zagadnienia, jak forma kontaktu z klientami, a także nasza dostępność oraz odpowiedzialność za terminowe dostarczanie przesyłek, za cały proces zamawiania, zwrotów, a także odpowiedzialność gwarancyjna produktów.

Nie zapominajmy o tym, że to, w jaki sposób sklepy internetowe traktują swoich klientów, obsługują ich, itp., wpływa na opinie kupujących, czyli wizerunek sklepu w Internecie. Współcześnie wizerunek jest naprawdę ważny, ostrożni klienci zanim kupią coś przez Internet sprawdzają wiarygodność sprzedającego, nie podejmują decyzji o zakupie pochopnie. Jeżeli wyrobimy sobie złą opinię na rynku internetowym poprzez działania naszej firmy, szybko odbije się to na naszych wynikach i prędzej, czy później działalność będziemy musieli zakończyć.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.5/10 (2 votes cast)
Jak sklepy internetowe powinny budować wizerunek i zaufanie, 9.5 out of 10 based on 2 ratings

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*